Gå vidare till innehåll

Upplev en Mercedes-Benz laddhybrid under Elektriska Stjärndagarna.

Med Mercedes-Benz laddhybrider kan du ta ett viktigt steg på vägen till framtiden. Modellerna bygger på Mercedes-Benz innovativa EQ Power-teknik där elmotorn och förbränningsmotorn delar på arbetet. Detta ger kraftigt reducerad bränsleförbrukning. Och tack vare en imponerande räckvidd kan många i princip klara all sin vardagskörning utsläppsfritt.

Läs mer om våra EQ modeller här. 
Och besök din lokala Mercedes-Benz Agent under de Elektriska Stjärndagarna den 25 oktober – 1 november och provkör.

Vad är en laddhybrid?

En laddhybrid (kallas även plug-in-hybrid) är en bil som har både en förbränningsmotor och en elmotor. Elmotorn drivs av ett kraftfullt batteri som går att ladda via ett vägguttag eller wallbox och som även laddas automatiskt under körning med hjälp av s.k. bromskraftåtervinning. Bilen fördelar själv arbetet mellan de två motorerna för att ge minsta möjliga CO2-utsläpp. Det går även att köra bilen på ren el. När batteriet tar slut, tar förbränningsmotorn över.

Laddhybriden.
Den perfekta bilen för de flesta.

Fundera ett ögonblick på hur du använder din bil. Om du kör som de flesta gör, så är hälften av dina körsträckor kortare än fem kilometer.**

Våra laddhybrider har en räckvidd på el upp till 100 kilometer***. Det innebär i praktiken att du kan köra helt utan lokala utsläpp under merparten av alla dina bilresor: till dagis, jobbet, matbutiken och gymmet. Samtidigt har du alltid en förbränningsmotor i ”reserv” när du behöver köra lite längre sträckor. Man skulle kunna säga att laddhybriden kombinerar elbilens fördelar vid korta körsträckor med den konventionella bilens räckvidd vid längre. Lägre utsläpp och bra för ditt bränslekonto.

Lika enkel att ladda som din mobiltelefon.

Våra elbilar och laddhybrider använder sig av samma typ av batterier som i mobiltelefoner och datorer. Och de är precis lika enkla att ladda. Har du inte tillgång till en laddbox, går det utmärkt att ladda din Mercedes laddhybrid via ett vanligt eluttag (även om det tar lite längre tid). Det innebär att du kan ladda hemma, på stan eller på jobbet – överallt där du har tillgång till elnätet.

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln A 250 e: 1,1-1,3 l/100km, CO2 -utsläpp 25-30 g/km. Motsvarande värden enligt NEDC 2.0: 1,4-1,5 l/100km, CO2 -utsläpp: 33-34 g/km. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilen på bilden är extrautrustad. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC.

A-Klass Laddhybrid. Lika unik som du.

Mercedes-Benz A-Klass är den kompakta premiumbilen som ställer lyxbilarna i skymundan när det gäller intelligens och design. M
A-Klass som laddhybrid har en räckvidd på el på ca 7 mil. Priserna börjar på 399.900 kronor.
Bygg din A-Klass här

B-Klass Laddhybrid. Familjebilen återuppfunnen.

Nya B-Klass är inte bara rymligare än sin föregångare. Den är också helt digitaliserad tack vare infotainmentsystemet MBUX. Som standard ingår aktiva säkerhetssystem på toppnivå samt praktiska detaljer som parkeringskamera och elektrisk baklucka som öppnas och stängs automatiskt. Säljstart i slutet av oktober.
B-Klass laddhybrid har en räckvidd på ca 7 mil och får säljstart i slutet av oktober.
Läs mer om B-Klass här.

E-Klass Laddhybrid.

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln E 300 e Sedan: 1,5-2,0 l/100km, CO2 -utsläpp 35-45 g/km 1,8 l/100km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,7-2,1 l/100 km, CO2 -utsläpp 38-47 g/km. E 300 de kombi: 1,5-1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 38-43 g/km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 42 g/km. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilen på bilden är extrautrustad.

Självklar och stilsäker.Mercedes E-Klass är bilen som ständigt höjer ribban för design, förfining och tekniska innovationer. Och självklart går E-Klass även att få som laddhybrid i en mängd olika sedan och kombiversioner med elektrisk räckvidd på upp till ca 5 mil. Du kan även välja mellan diesel- ( E 300 de) och bensindrift (E 300 e) på förbränningsmotorn. Priserna börjar på 566.600 kronor.
Bygg din E-Klass Kombi laddhybrid här:
Bygg din E-Klass Sedan laddhybrid här:

C-Klass Laddhybrid. Dynamik ligger i generna.

Den senaste versionen av vår omtyckta trotjänare. Du kan få din C-Klass Laddhybrid i såväl sedan- som kombiutförande med upp till ca 5 mil räckvidd på el. Oavsett vilken version du väljer får du intelligenta funktioner och tekniska hjälpmedel i samma nivå som i vår S-Klass. C 300 e Sedan finns även med permanent fyrhjulsdrift 4MATIC. Priserna börjar på 459.900 kr.
Bygg din C-Klass Sedan Laddhybrid här:
Bygg din C-Klass Kombi Laddhybrid här:

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln C 300 e Sedan: 1,4-1,9 l/km, CO2 -utsläpp 33-44 g/km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,6-1,8 l/100km, CO2 -utsläpp 36-42 g/km. C 300 de kombi: 1,3-1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 34-43 g/km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,5-1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 39-42 g/km. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilarna på bilden är extrautrustade.

GLC Laddhybrid. En kraftfull karaktär med många nya sidor.

Kombinerad bränsleförbrukning för GLC laddhybrid kommer att finnas tillgänglig från försäljningsdatum; kombinerad koldioxid, utsläpp: 0g/km, detaljer om energi­förbrukning och CO2 ­utsläpp är provisoriska och bestäms av den tekniska service. EC­typgodkännande och intyg om överensstämmelse med officiella siffror är ännu inte tillgängligt. Siffrorna kan skilja sig från officiella­värden. För mer information, besök mercedes­benz.com/eq.

Mercedes-Benz GLC är en kraftfull mellanstor SUV med fyrhjulsdrift 4MATIC som gör både korta resor och stora äventyr säkrare och mer underhållande. Oavsett väder och väglag. Kommer nu som laddhybrid. Säljstart i november.
Läs mer på mercedes-benz.se eller besök din Mercedes-Benz agent för mer information.

GLE Laddhybrid. Ett uttryck för inre styrka.

Vår nya, stora premium-SUV är inte bara snyggare än någonsin. Den är också säkrare, rymligare och fulladdad med smarta funktioner. Kommer nu som laddhybrid med nästan 10 mil räckvidd!

Kombinerad bränsleförbrukning för GLC laddhybrid kommer att finnas tillgänglig från försäljningsdatum; kombinerad koldioxid, utsläpp: 0g/km, detaljer om energi­förbrukning och CO2 ­utsläpp är provisoriska och bestäms av den tekniska service. EC­typgodkännande och intyg om överensstämmelse med officiella siffror är ännu inte tillgängligt. Siffrorna kan skilja sig från officiella­värden. För mer information, besök mercedes­benz.com/eq.

Upplev nya helelektriska EQC.

Föreställ dig att du hade möjligheten att börja om från början. Det är där vi är nu. Precis som när vi uppfann bilen för mer än 130 år sedan – i början av något riktigt stort. Så känns den första resan i nya EQC.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3­25; CO2 -utsläpp, g/km (blandad körning): 0.1 Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna.Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion.

Vår första helelektriska modell, EQC, är en mellanstor SUV med fyrhjulsdrift 4MATIC i samma storleksklass som GLC och med en räckvidd på strax över 40 mil enligt WLTP-cykeln. EQC präglas av en nästan ljudlös körupplevelse. Inte en droppe bränsle går åt och de lokala utsläppen är lika med noll. Med sin imponerande räckvidd, omfattande laddningsinfrastruktur och högsta säkerhetsnivå ger EQC en ny och fascinerande känsla av hållbar mobilitet.
Priserna börjar på 798.900 kronor.
Bygg din EQC här:

Det här är bara början. Mängder av laddade nyheter på väg.

EQ är Mercedes-Benz varumärke för elektrisk mobilitet. Målsättningen är att lansera sju helt eldrivna bilar fram till 2022. Det betyder minst en helelektrisk bil i varje storlekssegment,
från kompakt- till lyxklassen. Vår resa mot mer intelligent elmobilitet är förresten redan på god väg, tack vare vårt ständigt växande sortiment av mildhybrider, laddhybrider och vår första helelektriska bil: EQC.

Håll dig uppdaterad på mercedes-benz.se där kan du även teckna upp dig på vårt nyhetsbrev EQ Community och ta del av våra senaste nyheter.

 

*15 laddhybrider med säljstart hösten 2019. **Källor: SCB och Naturskyddsföreningen. ***Beräknat på GLE Laddhybrid. Laddtiden är baserad på Wallbox (AC 7.4 kW) 10-100 %.
*15 laddhybrider med säljstart hösten 2019. **Källor: SCB och Naturskyddsföreningen. ***Beräknat på GLE Laddhybrid. Laddtiden är baserad på Wallbox (AC 7.4 kW) 10-100 %.

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln A 250 e: 1,1-1,3 l/100km, CO2 -utsläpp 25-30 g/km. Motsvarande värden enligt NEDC 2.0: 1,4-1,5 l/100km, CO2 -utsläpp: 33-34 g/km. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilen på bilden är extrautrustad. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC.

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln B 250 e: 1,1–1,4 l/100km, CO2 -utsläpp 25-33 g/km. Motsvarande värden enligt NEDC 2.0: 1,4–1,6l/100km, CO2 -utsläpp: 32-36 g/km. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilen på bilden är extrautrustad. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC.

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln C 300 e Sedan: 1,4-1,9 l/km, CO2 -utsläpp 33-44 g/km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,6-1,8 l/100km, CO2 -utsläpp 36-42 g/km. C 300 de kombi: 1,3-1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 34-43 g/km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,5-1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 39-42 g/km. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilarna på bilden är extrautrustade.

Bränsleförbrukning blandad körning enl WLTP-körcykeln E 300 e Sedan: 1,5-2,0 l/100km, CO2 -utsläpp 35-45 g/km 1,8 l/100km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,7-2,1 l/100 km, CO2 -utsläpp 38-47 g/km. E 300 de kombi: 1,5-1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 38-43 g/km. Motsvarande värden enl NEDC 2.0, 1,6 l/100km, CO2 -utsläpp 42 g/km. Miljöklass Euro 6d TEMP-EVAP-ISC. Förändring i utrustning kan påverka bränsleförbrukning och CO2 -utsläpp. Värdena avser grundutrustad bil. Bilen på bilden är extrautrustad.

Kombinerad bränsleförbrukning för GLC laddhybrid kommer att finnas tillgänglig från försäljningsdatum; kombinerad koldioxid, utsläpp: 0g/km, detaljer om energi­förbrukning och CO2 ­utsläpp är provisoriska och bestäms av den tekniska service. EC­typgodkännande och intyg om överensstämmelse med officiella siffror är ännu inte tillgängligt. Siffrorna kan skilja sig från officiella­värden. För mer information, besök mercedes­benz.com/eq.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3­25; CO2 -utsläpp, g/km (blandad körning): 0.1 Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna.Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion.

Kombinerad bränsleförbrukning för GLC laddhybrid kommer att finnas tillgänglig från försäljningsdatum; kombinerad koldioxid, utsläpp: 0g/km, detaljer om energi­förbrukning och CO2 ­utsläpp är provisoriska och bestäms av den tekniska service. EC­typgodkännande och intyg om överensstämmelse med officiella siffror är ännu inte tillgängligt. Siffrorna kan skilja sig från officiella­värden. För mer information, besök mercedes­benz.com/eq.

Vill du få liknande artiklar direkt till din email i framtiden?
Prenumerera här

Läs mer

3 december, 2019 / Personbilar

En vanlig svensk villaförort. Och en Michelinkrog med skyhöga ambitioner. Med Aloë lockar stjärnkockarna Niclas Jönsson och Daniel Höglander världens…

Läs inläggSiktar mot stjärnorna.

27 november, 2019 / innovation
27 november, 2019 / Nyheter
25 november, 2019 / innovation

Välkommen till Mercedes-Benz Sveriges nyhetsblogg!


Här kan du hitta berättelser och nyheter från oss på Mercedes-Benz Sverige AB.
Företag som valt intressanta lösningar.
Människorna bakom allt.
Bilar som är annorlunda.
Bilar som är nya.
Erbjudanden och förstahandsinformation om spännande evenemang!

Har du egna idéer om saker vi ska skriva om?
Maila oss gärna på mercedes-benz@genberg.se

Vill du vara säker på att inte missa några nyheter?
Anmäl dig till våra nyhetsbrev:
Nyhetsbrev Personbilar
Nyhetsbrev Transportbilar
Nyhetsbrev Lastbilar


Ansvariga utgivare:
Bengt-Ove Andersson
Lastbilar
Lalenya Tedfors
Transportbilar
Jennie Thelin
Personbilar
Mercedes-Benz Nyheter

Mercedes-Benz Sverige