Ystads Rörtjänst är ett litet företag med kunden i fokus. Därför är det extra viktigt för ägaren Christian Tell göra ett gott intryck. Det fixar Mercedes-Benz Vito och Citan.
Foto: Jenny Leyman
För tio år sedan tog Christian Tell steget från sin tjänst på sin pappas företag till att starta eget. Ystads Rörtjänst började som en enskild firma, men har sedan dess utökats med tre anställda. Företaget gör allt inom rörläggning, värme, avlopp, vatten och VVS. De vänder sig till Ystad med omnejd, men ställer även upp för kunder i resten av södra Skåne.
Att de inte är fler än fyra anställda har varit ett medvetet val.
– Vi vill vara ett mindre företag så att vi kan ha kunden helt i fokus. Vi har policyn att vi håller vad vi lovar – säger vi en tid, då är det den tiden som gäller, säger Christian Tell.
För honom har det från första början varit viktigt med ett gott intryck – därför föll valet av företagsbilar på Mercedes-Benz. Ystads Rörtjänst är tillgängliga för kunderna 24 timmar om dygnet – och till dem kör de Vito och Citan.
– Jag är noga när det gäller att vårda bilarna, det speglar sig utåt i hur företaget är. Kör man snygga och fina bilar har man också snyggt och fint på kontoret.
Så fort Christian Tell behöver hjälp med någon av bilarna hör han av sig till återförsäljaren i Tomelilla. De hittar lösningar direkt.
– Det kan vara alltifrån att de hämtar bilarna när de ska servas eller att de ordnar lånebil till oss under tiden. Det är tryggt för oss att veta att med serviceavtal kan vi alltid ta oss till kunden oavsett om det är något. Det är guld värt för oss, säger han.
Förutom servicen, tycker Christian Tell att Mercedes-Benz står för driftsäkerhet och prisvärda bilar. Och personalen är mer än nöjda över att köra Vito.
– Vi fick den senaste Viton i mars och Emil, som är VVS-installatör, sade direkt: ”Wow, ska jag verkligen köra den här?”. För mig är det inget annat som gäller än Mercedes-Benz, säger Christian Tell.
Här kan du se Ystads Rörtjänst i arbete: /www.instagram.com/ystadsrortjanst/